BLI MED

Vi anbefaler deg å bli med i en husgruppe.

Søgne Misjonskirke har i dag mange husgrupper som samles i hjemmene.

Dette er en flott måte å bygge fellesskap på, både sosialt og åndelig.

Dette er ekstra viktig når menigheten vokser, å være tilknyttet et mindre fellesskap .

Ønsker du å bli med i en gruppe? Ta kontakt med Ingjerd Benestad Sand ingjerd@sognemisjonskirke.no

GUDSTJENESTE

HVER SØNDAG kl 11.00

Er du på utkikk etter et kristent fellesskap eller nysgjerrig på å vite mer om hvem Jesus er?  Vil du at livet med Gud skal utvikle seg?

Uansett grunn, bli gjerne med på Gudstjeneste.

Barnas møte og barnas tro er like viktig som voksnes, derfor har vi egen samling for de mellom 3 år - 7. klasse. En gang i måneden er det “Alle sammen”-gudstjeneste for alle generasjoner i hovedsalen.
Les mer her
Forkynnelsen er sentral i gudstjenesten. Ofte taler vår pastor eller en av våre egne i menigheten, men vi har også besøk av gjestetalere. Vi har fokus på å snakke sant om både Gud og livet. Nattverd feires en gang i måneden.
Hør våre taler her
LOVSANGEN
Lovsang er viktig i gudstjenesten der vi gir respons og takk til Gud. Team med forsangere og musikere leder lovsangen. Vi bruker moderne sanger i kombinasjon med «klassikere». Tekstene kommer på storskjerm, og det er lett å synge med.
KAFÉEN
Hver søndag serverer vi kaffe og te før møtet. Du har lov å ta med kaffen inn i salen også! Etter gudstjenesten er det kirkekaffe med noe å bite i, og noen søndager selges det vafler eller middag til inntekt for misjonsprosjekt. Det er hyggelig om du stanser igjen, så vi kan bli kjent med deg, enten du kommer alene eller sammen med andre.

HUSGRUPPER

Livet har flest hverdager. De kan bli lettere hvis vi deler dem med hverandre. Sammen kan vi vokse og bygge karakter.

Hver uke åpner vi dørene til våre hjem og deler liv, tvil og tro med hverandre. Husgruppene består av små felleskap på 6-10 personer, og er med på å gi livsnære relasjoner. Sammen deler vi livet akkurat sånn som det er, og åpner opp for den gode samtalen. Gjerne over en kopp kaffe eller et enkelt måltid.

I husgruppene kan hver enkelt bli sett og hørt, og oppmuntret i sin vandring med Jesus. Vi tror at dersom vi bygger mennesker, så bygger vi menighet. En menighet som er rustet for å møte alle livets sesonger, og for å kjenne og følge Jesus under alle omstendigheter.

Ønsker du å delta i en husgruppe? Fyll ut skjemaet nedenfor. Du er hjertelig velkommen hos oss!

BIDRA

Gud har gitt deg talenter og evner! Å engasjere seg i menigheten med disse, gir eierskap og fellesskap, og du vil være til velsignelse for andre gjennom å bidra. I tillegg modnes og utvikles vi som enkeltmennesker når vi bruker våre evner og ressurser, våre nådegaver og talenter inn i fellesskapet.

I stedet for å fokusere på behovene vi har i menigheten, vil vi se etter hvilke mennesker vi har i fellesskapet, hva de brenner for og hvilke ressurser de bærer på. Når disse ressursene blir forløst, blir fellesskapet bygget opp og Gud får æren! Vi tar gjerne en samtale for å høre hva som ligger på ditt hjerte.

Fyll ut kontaktskjemaet nederst, så kontakter vi deg!

MEDLEM

Du er hjertelig velkommen til å delta, høre til og bidra i menigheten, uten å være medlem. Likevel kan du komme til et punkt hvor du kjenner at menigheten er ditt åndelige hjem, og da er kanskje tiden moden for å melde seg inn. Som medlem er du med og bærer ansvaret på en tydelig måte, praktisk og økonomisk. «Alle er velkommen til å spise av bordet hos oss, men som medlem er du med og dekker bordet.»

Ved søknad om medlemskap vil du bli invitert til et uforpliktende medlemskurs (intro-kurs) hvor du får vite mer om menigheten, hva det innebærer å bli medlem og hvilke forventninger du kan ha til menigheten.

Bli med

Legg til en til