EKTESKAPSARBEID

Fokus på relasjoner

Søgne misjonskirke har som mål å være en menighet med fokus på relasjoner, ekteskap og samliv. Gjennom samlinger, kurs og samtaler ønsker vi å være til hjelp for par som skal gifte seg og for par som har vært gift en stund.

Vi har tro på at forebyggende tiltak legger et godt grunnlag for et godt og livslangt samliv. Det er likevel ikke alltid at det går som man har håpet og planlagt. Noen av oss har erfart at ekteskapet går i stykker og vi ønsker å være en menighet som våger å være nær, midt i den sorgen som et samlivsbrudd er.

Ta gjerne kontakt med kontaktperson, pastor eller lederskap for mer informasjon eller en samtale. Vi har flere i menigheten som ønsker å være til hjelp!

Kontaktperson: Anita Amble - 45610372 -  anita.amble@gmail.com

Våre tilbud
Samtaler/veiledning
Med ektepar, eventuelt én til én. Ta kontakt, det er mange som vil og kan hjelpe.
«Å bli ett » – førekteskapelig veiledning
Misjonskirken har flere ektepar som er sertifisert til å holde det førekteskapelige kurset «Å bli ett» for mennesker som skal gifte seg. Dette er kurs som går hele tiden, etter behov.
"Sterkere ekteskap"
10 samlinger, hvor man går gjennom ulike temaer om ekteskapet fra bibelsk perspektiv.
"7 kvelder for 2"
Syv kurskvelder for ektepar – med god undervisning og god mat. Dette er kvelder som arrangeres med en hyggelig ramme – som en date med ektefellen.